Celluma Led lichttherapie

Wat is de Celluma?

De Celluma is een lichttherapiebehandeling gebaseerd op LED-licht. Het apparaat heeft al meerdere prijzen gewonnen en is de koploper binnen de lichttherapie. De Celluma is werkzaam doordat lichaamscellen de LED-lichtdeeltjes absorberen, waardoor meer energie vrijkomt binnen de cellen. De vrijgekomen energie stimuleert de prestaties van cellen, waardoor de bloedsomloop wordt verhoogd. Dit zorgt ervoor dat weefselherstel versnelt, acnebacteriën worden gedood, ontstekingen worden geremd, het huidverouderingsproces wordt vertraagd en de helderheid en textuur van de huid wordt verbeterd.

Wat zijn de verschillende behandelmogelijkheden van de Celluma?

De Celluma werkt anti-aging op de verouderde huid middels het rode LED-licht met een golflengte van 640 nanometer. Het licht komt op zodanige diepte in de huid dat de huidcellen worden gestimuleerd meer actief te zijn. Hierdoor wordt de productie van collageen en elastine bevorderd, waardoor het huidvolume toeneemt, de vorming van rimpels en fijne lijntjes wordt tegengewerkt en het  huidveroudering

Acne wordt mede uitgelokt door de Propionibacterium acnes. Deze bacterie behoort tot de gezonde huidflora en kan geen kwaad, echter kunnen de bacterie-aantallen door bepaalde factoren zoals hormonale veranderingen flink omhoog schieten, waardoor ontstekingsreacties ontstaan in de talgklieren en puistjes ontstaan. Op acne werkt de Celluma effectief door het blauwe LED-licht met een golflente van 465 nanometer, doordat de LED-lichttherapie zorgt voor een verbeterde zuurstofvoorziening in de huid. De Propionibacterium acnes is anaeroob, wat inhoudt dat de bacteriën doodgaan bij contact met zuurstof. Dit maakt dat de Celluma antibacterieel en ontstekingsremmend werd waardoor de huid meer gebalanceerd en hersteld wordt.

Ook werkt de Celluma effectief in de versnelling van de wondgenezing middels rood LED-licht met een golflengte van 640 nanometer. Doordat de Celluma de doorbloeding stimuleert, wordt de doorstroom en aanmaak van haarvaatjes vergroot. Hierdoor krijgt het verwonde gebied meer zuurstof waardoor het wondgenezingsproces wordt versneld. Bovendien werkt de verbeterde bloeddoorstroming infectie verlagend doordat bacteriën en dode of beschadigde cellen worden opgeruimd. Daarnaast stimuleert het rode LED-licht de aanmaak van collageen en elastine; de hoofdfactor in het wondgenezingsproces. Dit maakt dat de wond tot wel 200% sneller kan genezen, terwijl de huid wordt gestimuleerd om zo fraai mogelijk te herstellen. De rode LED-lichttherapie van de Celluma is door de effecten ook goed inzetbaar bij chronische huidaandoeningen met een ontstekingscomponent, zoals eczeem, psoriasis, rosacea en herpes infecties door de infectie- en ontstekingsremmende werking van de behandeling.

Is de Celluma LED-lichtbehandeling geschikt voor mij?

De Celluma is inzetbaar en werkzaam op alle niet-kwaadaardige huidaandoeningen. Echter bestaan er wel enkele situaties waarbij de Celluma niet kan worden ingezet. Dit is het geval bij zwangerschap of borstvoeding, bij kanker of tijdens kankerbehandelingen, bij steroïde medicijnen en bij bepaalde auto-immuunziekten zoals Lupus Erythematodes of albinisme. Bij personen die lichtgevoelige medicatie gebruiken zoals Benzolperoxide, salicylzuur, antischimmelmedicatie, antidepressiva, Sint Janskruid, tetracycline, Roaccutane en bepaalde schildkliermedicatie of antibiotica, moet 5 dagen gestaakt worden met de medicatie om de behandeling veilig uit te kunnen voeren.

Voor personen met fotosensitiviteit is de behandeling niet mogelijk en de behandeling wordt niet aangeraden bij epileptische personen.